Anledningarna till att uppdatera sina register kan vara många. Kanske är du orolig för GDPR, kanske vill du undvika att skicka årets julhälsning till ett företag som nyss gått i konkurs, kanske vill du genomföra en kundanalys och förbereda en ny säljsatsning? Oavsett anledning så har Syna informationen, kompetensen och verktygen du behöver.
GDPR ställer hårdare krav på företag som behandlar personuppgifter. Bland annat har företag ett ansvar att ha uppdaterade kundregister. Den som inte har ordning på sina register riskerar att få böter.
Kontakta oss så får du hjälp med att säkerställa att dina register uppfyller GDPR-kraven.
1 405 594 byter adress
90 982 avlider
45 878 utvandrar
276 919 ändrar SNI-kod
129 819 avslutar sin verksamhet
48 468 byter namn
29 030 byter adress
Ett register blir ganska snabbt inaktuellt. Det beror på att personer och företag flyttar, byter namn eller kanske hamnar på obestånd. Ett bra första steg är att skicka in ditt register till oss, så kollar vi hur mycket som inte stämmer överens med vår dagsfärska information.
Kontakta oss om du vill veta mer om priser eller hur du skickar in ditt register till oss på ett säkert sätt.
Enligt den nya dataskyddsförordningen måste företag som hanterar personuppgifter "vidta alla rimliga åtgärder för att säkerställa att felaktiga personuppgifter raderas eller rättas utan dröjsmål." Syna kan uppdatera dina register på ett snabbt, säkert och korrekt sätt, så att du kan känna dig trygg i att du uppfyller GDPR-kraven.
Har du ett företagsregister där det saknas information du behöver? Det kan till exempel vara att du önskar branschkoder för analys, saknar adressuppgifter till ett utskick, vill få reda på vilka kunder som har betalningsanmärkningar, eller så vill du kanske veta vem som är VD på företagen i registret? Förklara för oss vad du behöver och skicka in det du har så uppdaterar vi ditt register.
När ditt register väl är uppdaterat så kommer nästa utmaning: Att hålla registret uppdaterat även i framtiden. Syna erbjuder olika sätt som passar olika användare, ofta beroende på hur många personer eller företag man har i registret.
Du kan antingen få notifikationer från Syna när uppgifter ändras, eller så kan du koppla ditt register direkt mot Syna via API.
Med Synas Bevakning får du en notifikation så fort någon person- eller företagsuppgift ändras i ditt register. Det kan till exempel vara att de ändrar namn, adress eller ledning men också om de får en betalningsanmärkning, förlorar ett tillstånd eller går i konkurs. Det är möjligt att skräddarsy vilka förändringar som skapar en notifikation.
Det är också möjligt att koppla ditt register till Syna via API. På det sättet säkerställer ni att registren alltid är uppdaterade med färsk information, oavsett hur många förändringar som sker.